Blog has moved, searching new blog...

Startar eget!

Nu är det spännande saker på gång mina vänner! Jag håller nämligen på att starta eget företag. Mitt tårtskapande skall utvecklas från hobby till yrke.

Tårtdekoration visade sig vara roligare än jag någonsin kunnat tänka mig. Min hjärna svämmar över av ideér på tårtor jag vill göra, kurser jag vill ge, kurser jag vill gå, stilar jag vill utveckla, smaker jag vill smaka, material jag vill prova osv. Jag drömmer om tårtor! Det är den bisarra sanningen.. =)

Det jag känt på sista tiden är att jag inte kan utveckla tårtskapandet på det sätt jag vill om det ska fortsätta att bara vara en hobby. Jag kan inte tacka ja till alla beställningar jag börjat få utan att gå över gränsen för vad som är tillåtet att tjäna på en hobbyverksamhet. Och jag vill göra rätt för mig, även om det är så svårt inom det här området så man bara vill skrika ibland.

Man får inte sälja tårtor utan att ha ett godkänt kök som är avsett enbart för detta syfte. Sitter man då, som jag, i en hyreslägenhet så ser ju tårtköksprognosen dyster ut.. Men, mina föräldrar låter mig bygga ett tårtkök i en del av deras hus, vilket möjliggör mitt företagande. Jag är så tacksam för mina föräldrar som stöttar mig till hundra procent. Jag är också så glad för Andreas som tror på mig mer än jag själv gör och peppar mig till att göra saker jag aldrig vågat tidigare.

Så ligger det till. Jag kommer hålla er informerade om hur det går med allt. Ni kommer få följa arbetet med köket och allt runtomkring här på bloggen.

För er som är intresserade att beställa inför 1 februari 2012 när jag planerar att vara igång med företaget så finns prislista och beställningsformulär längst upp till vänster här på bloggen.

/Johanna

Jag, utklädd till en (tvivelaktig) tårta på min möhippa.