Blog has moved, searching new blog...

Recension av tårtskäraren

Nu haver jag testat tårtskäraren (som ingår i Ikeas tårtdekoreringsset "drömmar")!

Tårtskäraren var inte helt lättmanövrerad. Man skulle helst vilja använda båda händerna till att såga med, men man behöver hålla i själva tårtbotten också. Så såvida man inte har fler armar eller en påpasslig assistent blir det klurigt. Men jag hittade tillslut ett rejält enhandsgrepp (som på bilden) och det funkade bra. Det kan vara lite svårt att tränga in i botten till en början, men såga för kung och fosterland så går det.

Jag måste säga att jag blev jättenöjd med resultatet! Fick till fyra perfekta lager i tårtan och kunde dessutom skära bort ett tunt lager på toppen (som var något övergräddat). Det hade jag nog inte lyckats med lika bra om jag använt kniv. Jag tycker att man fick in snitsen tillslut och jag kommer, utan tvekan, fortsätta att använda min! Däremot har jag full förståelse för de som tycker att tårtskäraren inte fungerar så bra, den kanske inte passar alla. Ni är säkert stabilare än mig på att använda kniv och då finns det ju ingen anledning att byta metod.

Men om ni vågar så testa vetja (kostade inte många kronor) det kan det vara värt.