Blog has moved, searching new blog...

Tårtdekorationsset från IKEA

Var på IKEA i helgen och sprang på det här tårtdekorationssetet, till min stora glädje. Det innehöll en sprits med 5 tyllar (som jag ska efterskänka till någon spritslös individ), en dekorationskam som man använder till att göra mönster i grädden med när man gör gräddtårtor samt det mest intressanta av allt: en sorts såg som man delar tårtbotten med. En sådan har jag varit nyfiken på ett tag nu eftersom det kan vara lite klurigt att dela en tårtbotten i jämna delar när man använder en vanlig kniv.


Den här sågen består av en stålbåge och en stålvajer som man flyttar upp och ned på en graderingsskala. Jag har inte testat den ännu, men lovar att återkomma med recension när jag använt den. Har en tårta att styra upp i helgen, så då får ni se.